• Kundeservice: +45 52340087
  • Fri levering over 499
  • 5000+ varer på lager

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Kicin I/S
CVR-nr. 39353814
Finsensvej 36 D, 1. tv.
2000 Frederiksberg
info@kicin.dk

 

Betaling

Vi tager imod disse betalingsmetoder:

 

  • Dankort (0 kr.)
  • Visa/Dankort (0 %)
  • MasterCard (0 %)
  • eDankort (0 kr.)
  • Visa elektron (0 kr.)
  • JCB (0%)

 

Vi tager ikke kortgebyrer.

 

Hvis andre betalingsmetoder ønskes, er I velkomne til at kontakte os, så kan vi prøve at se om det vil være muligt at tilføje det som en betalingsmulighed. 

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

Fragt

Som udgangspunkt er der fri fragt, hvis den samlede ordre overstiger 499 kroner. Den mindste fragt liggers ellers på 29 kroner, dog ikke hvis det samlede ordrebeløb er under 100 kroner. Hvis det samlede beløb er er under 100 kroner, vil den mindste fragt derimod være 39 kroner. 

 

Fragten kan variere på baggrund af størrelse og/eller vægt, og varierer desuden også på basis af kundens ønske af fragtleverandør. 

 

Vi forbeholder os ret til at vælge en anden leveringsmetode, såfremt vi vurderer at den valgte leveringsmetode er uhensigtsmæssig, f.eks. fordi pakken er for stor. Hvis det betyder øgede omkostninger for dig, så kontakter vi dig naturligvis først.

Fortrydelsesret

Som kunde har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@kicin.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.


Bemærk, at du ikke er berettiget til at få fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb, men at det bestemmes på basis af en konkret vurdering. Ved annuleringer af dele af ordren kan du få refunderet den eventuelle difference i fragtomkostninger. 

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.


Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Dokumentation kan ikke bruges i de tilfælde, hvor der skal tilses for skader.

 

Varen sendes til:

ShipShip ApS

Industrigrenen 21

DK-2635 Ishøj
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, dog ikke uden forudgående aftale med os. Modtagelse kan blive nægtet uden en aftale.  

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Som udgangspunkt skal pakken sendes til vores lager på denne adresse:

 

ShipShip ApS

Industrigrenen 21

DK-2635 Ishøj


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Reklamationsadresse kan være en anden, da nogle reklamationer sendes direkte til vores leverandører. Spørg endelig kundeservice om hjælp, hvis der skulle opstå tvivl. 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
- Navn

- Adresse

- Tlf.nr.

- Mailadresse
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Kicin I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige er Kicin I/S. 


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@kicin.dk

 

Oplysning om klagemuligheder 

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, kan du oprette en klage via Tryghedsmærket og forsøge at løse problemet i samarbejde med os og tryghedsmærket (se nednefor for nærmere information). Hvis det ikke lykkes at finde en løsning med os via Tyrghedsmærket, kan du sende en klage til Center for Klageløsning eller EU-Kommissionen:

 

Klage til Center for Klageløsning:

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til:

 

Center for Klageløsning 

Nævnenes Hus 

Toldboden 2 

8800 Viborg.

 

Du kan klage til Center for Klageløsning via Nævnenes Hus’ klageportal: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProviderreturnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External 

 

Klage til EU-Kommissionen:

EU-Kommissionen online klageportal kan også̊ anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land.

 

Klage indgives her:  http://ec.europa.eu/odr

 

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@kicin.dk.

 

Klage via Tryghedsmærket:  

Du kan oprette en klage via Tryghedsmærket, og forsøge at løse problemet i samarbejde med webshoppen og Tryghedsmærket, inden du klager ved hjælp af ovenstående muligheder.

 

Du kan oprette klagen her https://tryghedsmaerket.dk/complain

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02.05.2020

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular